5 november

Nu kom städerskan. 45 minuter för sent. Hon är en trevlig prick. Eller det tror jag iallafall. Jag har försökt få igång en konverstion oss tjänstefolk imellan ett flertal gånger men det har alltid misslyckats. No habla ingles eller något liknande får jag till svar. Men det hjälper inte mig när jag sitter ensam med en svettig ostmacka och en fesljummen latte och desperat letar efter något som kan underhålla mig.

Nu är jag på väg att hämta L på dagis. Det är lika uppmuntrande varje gång att hämta henne. Hon blir hysteriskt glad och skriker Madde från andra sidan rummet när hon ser mig. Att hon två minuter senare när vi lämnat dagis inte är lika glad eftersom mamma inte är med är inget dagispersonalen behöver veta. 

Sen ska vi ha playdate med lilla A. Den ser framimot det mest är Camilla.


C.YA.


Kommentarer
Postat av: mamma

kan du skicka hem städerskan till mig när hon är klar hos er. kram

2008-11-05 @ 15:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0