14 januari

Nu är jag fullt medveten om att jag i gårdagens inlägg sa att jag inte hade något att klaga på. Jag har väl igentligen inte det nu heller men jag måste bara påpeka att dagen har varit skit.

Vaknar efter ALLDELES för lite sömn och aningen bakis ( två glas vin, vart är världen påväg?). Trött som ett as får jag på ett eller annat sätt på mig lite kläder och borstat tänderna. Går ner käkar frukost med familjen och drar sen iväg till dagis. På väg hem igen blir det bestämt att det ska fikas med Josefin. Millan var med på ett hörn med medhavande grannbarn en liten stund. Innan jag träffade dessa två så hann jag låsa mig själv ute men städerskan var kvar så det löste sig, jag kom på när jag skulle betala i kassan på Londos att jag glömt mitt telefonkort och utbryter charmerande: SHIT, I forgot my card. I´ll be right back! Stackars biträde, såg lite förvirrad ut. Kommer på vägen ut från affären på att jag faktiskt inte har en aning om vart kortfanskapet befinner sig men får efter lite letande fram det. Senare under dagen kommer Millan hit för att gå med mig och Samsen för att hämta Livet på dagis. Jag tyckte det var dags att utmana ödet lite (tydligen) och ville prova en ny väg. Inte mitt smartaste drag. Blir lite sisådär borta och får panik över att jag ska bli sen till dagis. Här kostar det multum om man är liiiiiite sen. Mupp! Kommer fram precis i tid. Nice! Sen går vi till Tesco och handlar lite skit och för att fortsätta i dagens anda så tappar jag mitt bankomatkort under en hylla när jag ska betala och så går påsen sönder innan jag ens kommit ur affären. Vi traskar vidare till lekplatsen där vi faktiskt hade fruktansvärt roligt. Jag, Liv och Sam. Tills Liv börjar gråta. Stackarn har kissat på sig. Så vi får plita hemåt, och duscha av lillan. Sen fortsatte resten av arbetsdagen relativt smärtfritt.

Tio minuter innan jag slutar messar Josefin att hon sitter på Starbucks och väntar. Lycka, total lycka! Vi satt där och tjötade en stund. Sen gick vi bort till Strada och käka. Supergott. Inget vin dock... Drog vidare till The Sun Inn för brownie med glass och varm choklad. Camilla och Åsa kikade in en stund med.

Känns bra att ha fått helt bestämt att jag ska jobba den 24 nu med. Fick även bestämt att jag ska jobba 3 timmar extra. Kan inte beskriva hur skönt det känns.

Snacka om att jag kommer att sova skönt inatt. Än är det inte läggdags dock. Ska laga en tröja, läsa "Eclipse" och försöka städa lite.

Fullt medveten om att det är mycket text men jag orkar inte grejja mer nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej dar! Lust att hitta pa nagot ikvall? ?/ ebs

2009-01-15 @ 10:56:04
URL: http://ebbasorenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0