You choose to hold on

Jag har haft en bra dag idag. Jag är helt förundrad över hur det kan gå från skit till väldigt bra.

 Jag tänker väldigt mycket. Ibland lite för mycket. Dom senaste dagarna har jag förstått att bubblan vi lever i nu inte kommer att vara för alltid. Även fasst jag vill vara här, leva detta så länge jag bara kan är det inte rätt. Att leva under "paus" för länge kan ge skev verkligehetsuppfattning. Jag känner hur det bränner när jag tänker på hösten. Kommer jag vara här? Kommer jag plugga? Jobba? Vänner? Jag?

Vem vet igentligen vad dom vill? Jag tror man kommer in på en stig i livet och vissa är bara bättre på att acceptera det. Mallar är tråkiga men lätta att följa. Man slipper bli ifrågasatt och utfrågad. Man behöver inte vara sig själv, bara den folk tror att du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0