Alla hjärtans dag...

...en aupairs värsta mardröm. Sannolikheten att du som aupair får jobba denna hög ( LÅG ) tid är rätt stor. Samtdigt är man väl innerst inne rätt tacksam över detta då man slipper alla äckliga rosa hjärtan med fluff och kaloristuffade chockladboxar.

Eller?

Jag har i vilket fall som helst fått (o)turen att få jobba natt igen. Det hade väl i och för sig varit rätt ok om inte varenda jävel ska ut och festa idag men uppenbarligen INTE imorgon. As usual! Och om den här fruktansvärda förkylningen kunde gå över. Jag kan ju knappt andas genom näsan längre och eftersom S är sjukis också måste jag bära runt på henne och jag är inte i form för denna typen av aktivitet. Förkylningen ja, min förkylning som jag är säker på är påväg att utvecklas till magis efter att jag pratade med E igår på telefon som har magis hemma hos sig. Kan magis smitta via telefon? Det här varken vågar eller kan jag berätta för min kära värdmamma som inte har en susning om att dom ska sova borta. Romantisk överaskning ni vet ( host....kräks )!

Anyway peeps, ni märker ju min obotliga optimism inför denna underbara 24 timmars period.

Puss

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag lider med dig. och kan trösta dig med att jag är lika sjuk jag och att alla andra ska ut och festa dom med. Men det är väl egentligen lika bra det för jag är stört pank och det är typ 2 veckor till csn kommer... Men det positiva är att jag kan skylla på att jag är sjuk och slipper då fira alla hjärtans dag och bara kan ligga i min säng och titta på film! :D

2010-02-12 @ 17:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0